Light White / Lupin Blue metallic / Racing Red + 6 195,-
Racing Red / Light White +1 225,-
Granite Grey metallic / Black Storm metallic

S 1000 RR

Veiledende pris fra: 254 000,-*
Forsikringspremie pr. år med 50% bonus, fra: 18 914,-

Et ikon blant supersportsyklene

BMW S 1000 RR førte umiddelbart til en revolusjon i supersportklassen da den ble lansert. Siden er motorsykkelen videreutviklet, det gjennomprøvde konseptet er finpusset, og den er utstyrt med den aller nyeste teknologien. Men én ting forblir den samme, RR-s imponerende effektkurve. Og ytelsen er fortsatt like grensesprengende.
Nå leveres S 1000 RR med DTC (dynamic traction control) som standard, slik at kjøredynamikken og sikkerheten blir enda bedre. Dette gjør S 1000 RR til en gjennomført supersportsykkel, både på veien og på banen. Den innovative teknologien gjør at du opplever ytelsen mer intenst enn noensinne.

En vinner med kampvilje og topp yteevne

RR er innbegrepet av en supersportsykkel, også når det gjelder design. Den todelte fronten og de asymmetriske hovedlyktene gjør den lett gjenkjennelig. Motorsykkelen har en markant profil med perfekt balanserte former og konturer. Den oser av kraft som du kan slippe løs på rettstrekker og gjennom svinger. RR er like klar for å gi gass som du er.
S 1000 RR leveres i tre fargevarianter: Granite grey metallic med Black storm metallic reflekterer storbyens fascinerende sider. Racing red med Light white og rød strek på felgen fremhever motorsykkelens dynamiske egenskaper. Fargevariantene Light white med Lupin blue metallic og Racing red, som også har røde konturlinjer, viser tilhørigheten til motorsporten og til BMWs motorsportsfamilie.

Overbevisende tall og kraftfulle ytelser

S 1000 RR har en væskekjølt 4-sylindret rekkemotor som yter 199 hk ved 13 500 o/min og har et maksimalt dreiemoment på 113 Nm ved 10 500 o/min. Dette er tall du kommer til å føle på kroppen. DTC (dynamic traction control) er standard og sørger for at ytelsen ikke går på bekostning av sikkerheten.
Like imponerende er det at S 1000 RR med disse ytelsene tilfredsstiller kravene i EU4-standarden.
En rekke detaljer gjør kjøreytelsene til S 1000 RR mer intense og hjelper deg å holde oversikten i alle trafikksituasjoner. De tre kjøremodusene Rain, Sport og Race sørger for at elektronisk gassbetjening, ABS-bremser og ASC er optimalt koordinert, også når kjøreforholdene endrer seg. Både DTC (dynamic traction control) og ABS-bremser er standard og øker sikkerheten. Den elektroniske gassbetjeningen hjelper deg å porsjonere ut motorsykkelens enorme krefter mer følsomt og direkte. Instrumentpanelet har høy oppløsning og gjør det lett å se de valgte innstillingene samt hastigheten og turtallet. Dermed har du alltid full oversikt over motorsykkelens ytelser og innstillingene dine.

Ytelse og perfeksjon ned til minste detalj

Du kan skjerpe ytelsene enda litt til, for eksempel med de to Pro Riding-modusene, Slick og User Mode, og med ABS Pro med nedleggsvinkelsensor. Samtidig leveres selv den råeste utgaven av RR med en rekke komfortsystemer. Pro girskiftassistent (ekstrautstyr) lar deg gire opp og ned uten å bruke clutchen eller slippe gassen, slik at motorsykkelen akselerer enda raskere. Launch control og pit lane limiter kommer også fra motorsporten. Hvis du velger HP-batteriet (litiumion), reduseres vekten til RR med 1,5 kg, og racing-egenskapene kommer enda bedre til sin rett.

S 1000 RR er en supersportsykkel i toppklassen både på veien og på banen.

*Frakt og leveringsomkostninger kan tilkomme.
Avbildede modeller kan ha ekstrautstyr.
Et pristillegg kan forekomme på enkelte farger.