Light White

R nine T Racer

Veiledende pris fra: 188 100,-*
Forsikringspremie pr. år med 50% bonus, fra: 7 085,-

Stødig og dynamisk med luftkjøling

R nineT Racer lar deg gjenoppleve æraen til de legendariske supersportsyklene. Her snakker vi ikke om retroromantikk, men om en motorsykkel som kan tilpasses med innovativ teknologi og med BMW Motorrads høye kvalitetsstandard.
Når du sitter krumbøyd bak den markante halvkåpen med begge hender på det lave styret, kjenner du den kraftige boksermotoren arbeide og hører det umiskjennelige motorbrølet. Du vet at det krever styrke å holde ideallinjen, både på veien og ellers.

Fartsfylt design

Designen til R nineT Racer er inspirert av motorsporten på 70-tallet. Langstrakte proporsjoner preger utformingen av hele motorsykkelen og lover fartsfylte opplevelser. Den karakteristiske halvkåpen, tanken og formen på setet skaper en slank silhuett. Lang akselavstand og lave håndtak på styret som er plassert langt fram, bidrar til den sportslige, lave sittestillingen. Med de høye fothvilerne som er trukket lenger bakover, ligger du nærmest på motorsykkelen. De hvite delene står i skarp kontrast til de mørke drivkomponentene og det tekniske utstyret. Selv stripen i BMW Motorsport-farger, som går fra fronten til bakparten, oser av fartsglede.

Kraftfull boksermotor for jakten på ideallinjen

Teknologien til R nineT Racer står like sterkt som designen. Helt siden R nineT ble lansert, har motoren og elektronikken vekket begeistring. Med toppmoderne teknologi oppfyller R nineT Racer kravene i EU4-standarden. Den kraftige 2-sylindrede boksermotoren med luftkjøling har et slagvolum på 1170 cm3 og leverer 110 hk som sørger for dynamisk kraftutfoldelse, selv på lave turtall. En typisk boksermotor, altså. Halvkåpen og den lave sittestillingen gjør at du kan nyte høy fart over lengre strekninger. ABS-bremser (standard) og ASC (ekstrautstyr) sørger for at kreftene overføres sikkert til veien. I tillegg viser 2-i-1-eksosanlegget i typisk caféracer-design at teknologi kan være vakker.

Du kjører som du sitter

På R nineT Racer er styret plassert sportslig lavt på den øvre gaffelbroen. Den moderate krumningen tar vare på håndleddene. Fotstøttene er derimot plassert lenger bak og høyere for å fremme den sportslige kjørestillingen. Hvis det ikke er nok, kan du i tillegg senke setehøyden fra 805 mm til 795 mm med Custom førersetet (ekstrautstyr). Puten på førersetet er litt høyere i bakkant. Det gir bedre avlastning av ryggen på lengre turer. Den dynamiske halvkåpen gjør også kjøreturen mer behagelig, spesielt i hastigheter over 90 km/t.

Tilpasset med stil

R nineT Racer er inspirert av fortidens motorsport. Derfor leveres den som standard uten passasjersete. Den er laget for én person, og det er deg. Rammen for passasjersetet ettermonteres raskt hvis du likevel ønsker å ha med deg noen. Dette er bare en av de mange mulighetene du har til å tilpasse motorsykkelen. Det skreddersydde tilbudet av ekstrautstyr (ikke fabrikkmontert) omfatter blant annet to aluminiumstanker, ekefelger og senkesett. Fra BMW Motorrad Originaltilbehør kan du for eksempel få HP-komponenter i karbonfiber og HP sportslyddemper. R nineT Racer er også optimalt rustet for ettermontering av spesialkomponenter, for eksempel de nye CNC-freste delene. Dermed kan du bruke hendene til å skru på motorsykkelen, ikke bare til å gi gass.

*Frakt og leveringsomkostninger kan tilkomme.
Avbildede modeller kan ha ekstrautstyr.